تبیا 2 به دلیل شکل و شمایل هاچبک و جذاب‌تر از تیبا صندوقدار، به راحتی توانست در خریداران جوان را هدف گرفته است اگرچه که در جز در برخی موارد ظاهری، هیچ تفاوتی مابین دو خودرو دیده نمی‌شود.
اما کوئیک، یکی از جدیدترین محصولات سایپا است که از سال 97 توسط سایپا به بازار عرضه شد است و در همین زمان اندک طرفداران خاص خود را پیداکرده است. کوئیک شباهت بسیار زیادی به دیگر محصول این شرکت یعنی ساینا دارد اما از امکانات و آپشن‌های بیشتری برخوردار است.
تیبا 2



این هاچبک کوچک شهری که یکی از صفر کیلومتر‌های ارزان بازار بعد از پراید به‌حساب می‌آید، یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت سايپا است. در زیر کاپوت تیبا 2، یک پیشرانه ۴ سيلندر خطی ۱۵۰۳ سی‌سی قرار گرفته است که حداكثر قدرت ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن‌متررا تولید می‌کند. ازنظر طراحی خارجی، تیبا 2 چهره چندان جذابی ندارد و سادگی چراغ‌ها و جلوپنجره کوچک آن، چندان جلب نظر نمی‌‌کند.

ازلحاظ تجهیزات و امکانات رفاهی، گرچه تیبا 2 تقریباً حرفی برای گفتن ندارد و از امکانات اولیه بهره می‌برد. تمام بضاعت تیبا 2 در بخش امکانات رفاهی، 2 عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ایزو فیکس، ترمز ABS و سیستم ضد سرقت است. لازم به ذکر است که تیپ پلاس این خودرو، با هزینه‌ای چند ده میلیون تومان بالاتر با امکانات بیشتری عرضه می‌شود.
کوییک



اما در سمت دیگر این مقایسه برحسب سابقه تولید خودرویی جوان‌تر به نام کوئیک قرار گرفته است که از لحاظ قوای فنی تفاوتی با تیبا 2 ندارد و نیروی خود را از همان پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپِ 1503 سی‌سی می‌گیرد. موتور کوییک توان تولید حداكثر قدرت ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن‌متر را دارد و از طریق گیربکس پنج سرعت دستی به چرخ‌های این خودرو منتقل می‌شود. در بخش طراحی خارجی، طراحی جذاب سپر و چراغ‌های جلو، نمای اسپرتی در مقایسه با تیبا برای این خودرو جوان به ارمغان آورده است. جذابیت‌های ظاهری تنها در نمای بیرونی کوییک جریان دارد و در داخل کابین همان متریال بی‌کیفیت و طراحی ساده تکرار شده است.


کوییک مجهز به سیستم ترمز پيشرفته ABS+EBD است و 2 عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور پارک دنده‌عقب، سیستم ضد سرقت، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی در لیست این هاچبک شهری دیده می‌شود.
کوییک کارکرده یا تیبا 2 صفرکیلومتر



همان‌طور که در بخش بالا گفته شده، مهم‌ترین شباهت هردو خودرو هاچبک بودن است. در خصوص طراحی نمای بیرونی، اگرچه هردو خودرویی ساده هستند و در نمای جانبی جذابیت خاصی ندارند اما کوئیک به لطف طراحی زیباتر و اسپرت تری که دارد و اضافه شدن باربند و زه پلاستیکی گلگیرها جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد. در بخش کابین دو خودرو در شرایط برابری قرا دارند و برتری چندان محسوسی در هیچ‌یک از دو خودرو دیده نمی‌شود.



در بخش قوای فنی نیز، هردو خودرو دوشادوش هم ایستاده‌اند و هردو از پیشرانه یکسان با توان برابر بهره می‌برند و شتاب صفرتا صد هر دو 13 ثانیه است. بیشترین برتری کوئیک در بخش آپشن‌ها خود را نشان می‌دهد. جایی که سایپا برای محصول جوان‌تر خود دست و دل‌بازی به خرج داده است و این خودرو را با تجهیزات بیشتری نسبت به تیبا روانه بازار کرده است.


ازلحاظ ایمنی نیز، هردو از مشکل عدم ایمنی رنج می‌برند و هیچ ردپایی از تست آن‌ها در هیچ موسسه معتبری دیده نمی‌شود که این مورد در میان خودرو‌های ایرانی چندان عجیب نیست.



درکل هردو خودرو به علت سایز کوچک و جمع‌وجوری و همینطور مصرف سوخت افتصادی که دارند، برای مصارف شهری و خیابان‌های ایران مناسب به نظر می‌رسند و به لحاظ تجربه رانندگی تفاوت چندان محسوسی در میان هیچ‌کدام از محصولات سایپا در این رده اعم از تیبا، ساینا و کوئیک دیده نمی‌شود. همچنین ازآنجایی‌که نسخه صفرکیلومتر کوئیک از تیبا 2 گران ‌تراست، خرید نسخه دست‌دوم آن با توجه به افت قیمت و تفاوت نه‌چندان زیادی که با تیبا 2 صفرکیلومتر دارد، چندان دور از منطق نیست.
هردو خودرو در شرایط تقریباً برابری قرا دارند و تنها کوئیک به لطف برخی آپشن‌ها و ظاهر جذاب‌تر می‌تواند در برابر وسوسه خرید خودرو صفرکیلومتر مقاومت کند در غیر این صورت خرید کوییک دست دوم برای کسانی که با بودجه‌ای نسبتا محدود تنها به دنبال نمونه صفر کیلومتر یک خودرو هاچبک هستند، تیبا 2 می‌تواند انتخاب منطقی‌تری باشد.